Event marketing to narzędzie, które zyskało bardzo mocno na popularności w szeroko rozumianej branży marketingowej w ostatnich latach. Wszystko za sprawą tego, że w rzeczywistości bardzo dobrze sprawdza się w roli promowania konkretnych marek, brandów i firm. Jak można się domyślać event to po prostu wydarzenie. Warto jednak wiedzieć, że w kontekście eventów marketingowych, są to raczej wydarzenia duże, często masowe. Mają za zadanie zrealizować konkretny cel danej firmy poprzez dotarcie do jej otoczenia zewnętrznego, jak i zarówno wewnętrznego. Jeśli chodzi o te pierwsze – firmie w dość szczególny sposób zależy na tym, aby przykładowo promować się na dużą skalę. Pokazuje się więc na banerach, jako sponsorzy, gdy organizowany jest ważny mecz chociażby koszykówki. Event marketing prężnie działa jednak w kontekście otoczenia wewnętrznego. Otoczeniem takim są przede wszystkim: klienci, partnerzy, pracownicy, środowiska opiniotwórcze. Przykładem takich wydarzeń mogą być cykliczne spotkania pracownicze, które są dość charakterystyczne, szczególnie dla dużych korporacji. Wtedy wówczas wynajmowane są konkretne sale i place, catering oraz gwiazda wieczoru. Wszystko po to, aby pracownicy czuli się docenieni. Praca, której poświęcają swój czas, determinuje w jakiś sposób ich styl życi. Z jakiegoś powodu tam zostali i pracują wspólnie na dany cel.

Pracodawcy, chcący im podziękować – chętnie angażują się właśnie w organizowanie takich wydarzeń. Kolejnym ciekawym przykładem są eventy typu targi branżowe. Te natomiast dość wyraźnie wpisują się w otoczenie, które zawiera partnerów, kontrahentów, czy chociażby konkurencję. Na wydarzeniach takich pojawia się setki podobnych do siebie firm. Mogłoby się wydawać, że tylko dlatego, by zaistnieć na tle konkurencji, co jest w połowie prawdą. Na takich targach jednak, bardzo często firmy łączą swoje siły, po czym działają dwa razy mocniej i efektywniej. To tam można znaleźć partnerów, nabyć inspiracji oraz zmotywować się do działania, podglądając dokonania konkurencji. Event marketing jest jednak bardzo trudnym narzędziem marketingowym. Nie da się go poprawnie zrealizować bez wiedzy, cierpliwości i doświadczenia. Do zrealizowania danego wydarzenia przede wszystkim potrzebna jest odpowiednia grupa osób. Są to organizatorzy, którzy w głównej mierze odpowiadają za pomysły, wszelkie realizacje, kosztorysy, osiągnięcie pozwoleń oraz określenie celów. Oprócz organizatorów potrzebne są jednak jeszcze agencje eventowe, czy firmy, które oferują konkretne rozwiązania. Przykładowo: wynajęcie miejsca, zorganizowanie cateringu. Dobre wydarzenie nie będzie miało miejsca, gdy zabraknie odpowiedniej ilości podwykonawców.

Są to wszystkie osoby, które przykładowo pracują w ochronie, informacji, sprawdzają bilety, zaproszenia, a także: nagłośnieniowcy, hostessy, występujący artyści.